søndag 29. desember 2013

MixedMedia på canvas

For noen innlegg siden la jeg ut en tutorial om hvordan jeg laget "metall-stasj" av papp.

Her har jeg brukt noe av det på et bilde av min sønns opphav og aller nærmeste famile. Dette bildet fikk han til jul.

Bakgrunnen er laget ved hjelp av sjablong og pasta (jeg maler først canvasen med gesso), malt og sprayet med uttynnet akrylmaling (jeg blander og mikser selv på små sprayflasker).

Så har jeg limt på rester av kartong (jeg hadde noe liggende etter at jeg laget miniatyrhuset). Kantene er svertet med stempelpute.

Ellers har jeg brukt gasbind, selvrustede binderser og stoppskiver (fra verktøykassen), bomullstråd og en gammel billett. 2 Dies ble også stanset ut.




Bildet måler ca 30 x 30 cm og er en ramme trukket med canvas.





Ved hjelpav pasta prøver jeg å få fram tekstur i bakgrunnen.





Fuglen har jeg stanset ut i Fimoleire for så å bruke metallmalingsteknikken på den. Det ble helt flott :)




Min sønn ble glad for sitt første familiebilde og da ble mitt mammahjerte fornøyd :D

En takk til deg fordi du tittet innom :D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar