torsdag 2. januar 2014

Notatbøker i Midori-stil

Da jeg kom over denne videoen på YouTube var jeg ikke i tvil; slik vil jeg lage meg!

Jeg trenger ikke vanlig allmanakk men hendige bøker til å notere i. Når de kan samles på en plass, se rimelig ok ut, skiftes ut enkeltvis og kan lages hjemme har jeg dekt de fleste behovene min angående notatbøker! :D


Siden du finner turoialen bak "denne" ovenfor vil jeg bare si kort hva jeg har gjort;

Jeg laget meg først 3 notatbøker + en kartonside med "flipper" til å putte løse lapper i etc. 
For å få noen fine permer tenkte jeg muligens at jeg kunne bruke stoff og applikasjonsfliselin på litt kraftig papir (180 gr.). 
Med strykejernet på litt svak varme gikk det helt greit å stryke fast stoffet med applikasjonsfliselinen bakpå på  papir :)


Så skar jeg  div sider ut av gamle spiralblokker som ikke var utskrevet (blanke ark, linjete ark og ruteark). Brettet alt i 2 og med en syl laget jeg 3 hull i midten på hver bok.

Arkene og permen ble sydd sammen med vokset tråd - jeg sydde i S-form og knøt trådene sammen nederst. De pyntet jeg med noen metallperler jeg hadde.


Som du vil se av videoen er det festet et hattestrikk på selve skinnomslaget (jeg skar mitt ut og laget også en "flipp" til å brette over på forsiden). Undet strikken smatt jeg den 1. notatboken.


Så åpner man bok 2 og 3 og smetter et strikk rundt bakre perm på den ene og framre perm på den andre.



Når bøkene lukkes henger de fast i hverandre på grunn av strikken. 


 Så smettes den ene av de 2 under den boken som allerede er festet til skinnomslaget.


Alle 3 bøkene henger nå fast i hverandre inne i skinnomslaget.


Jeg har også en strikk som lukning på min bok. På den laget jeg en liten flipp som jeg pyntet litt - bare for å gjøre boken mer personlig.

Og her er min innholdsrike notatbok/bøker i Midori-stil :D


Takk for at du besøkte siden min! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar