søndag 24. november 2013

Mitt 1. forsøk på Mixed Media på canvas

Dette er mitt første forsøk på å få til Mixed Media på Canvas (ramme med canvas/lerret).
Jeg har brukt et fotografi av min bestemor og bestefar som giftet seg i 1930.

Fotografiet har jeg limt på lerretet sammen med blonder og bånd av ulikt slag. Deretter har jeg forsøkt å fylle den høyre siden med ting som minner meg om bestefar og den venstre siden med ting som minner meg om bestemor.

Deretter er alt malt med primer (gesso) og så sprayet med flytende acrylmaling. Jeg lager spraymalingen selv på små sprayplastflasker og kan mikse farger som jeg selv vil.

Spraymalingen består av 1 del akrylmaling, 2 deler vann og noen få dråper hvitt hobbylim. Jeg prøver meg litt fram med vannmengden slik at jeg får en fin dusj fra flasken.

Som dere ser kan man bruke "alt" man finner. Jeg har brukt bl.a. store knappenåler, silkeblomster, fingerbøl, spiralfjær fra en gammel klokke, mutre og skruer, avklippet glidelås, en gammel sommerfuglnål og så videre og så videre. 

Det viktigste er å prime (gesso) før spraymalingen påføres slik at den sitter!

Et artig prosjekt og jeg synes det ble et minnerikt alternativ til evt bilde i glass og ramme :D






















Takk for at du tittet innom :D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar