lørdag 23. november 2013

Da er det tid for litt strikking


Endelig er mannen min hjemme igjen og det betyr trivelige kvelder sammen. Det betyr også tv-titting og det er igjen lik strikking eller hekling :)

I går kveld ble jeg ferdig med dette baby-settet. Jeg fant en gratisoppskrift HER

Garnet jeg har brukt er dobbelt Indiecita 100% alpaca og ellers fulgt oppskriften.




Det som jeg likte aller best med oppskriften er at jakken strikkes ovenifra og ned. Det betyr at når den er ferdig er det ingen monteringssømmer på den. 
Så behagelig for babyen :)








Siden settet er tenkt som gave måtte jeg laget et kort. Jeg har brukt litt tykk kartong i 3 blåfarger, klippet ut vimpler, laget "rygg" med hullrad hvor jeg har knytt div pyntebånd. Stemplet gutten "Smile", klippet han ut og montert han med dobbelsidig volumtape. Dekoren på kartongen har jeg laget ved hjelp av sjablong og akrylmaling.





1 kommentar: