lørdag 15. desember 2012

"Re-design" av et gammelt ukeblad


Jeg har jo prøvd litt origami før, men da ble det mest pynteting og "leker". Denne gangen hadde jeg lovet meg selv at det jeg laget i papir skulle være til nytte - altså bli brukt :D
 
Selv om dette settet ikke er julete, kan det være en påminnelse om hva vi kaster som kan bli flotte ting! Papir er et utrolig materiale å jobbe med :D
 
Og, papir kan strykes - på svak varme blir det "som nytt" igjen.
 
 
Disse 2 kurvene har jeg flettet av noen sider i et gammelt Hjemmet (Astrid, det er faktisk det første ukebladet du hadde med til meg etter at jeg flyttet - dato; 11.mai 2009 - litt artig å se det etter at jeg var ferdig :D )
 
Hver av strimlene er brettet slik at de har 8 lag - resultatet er at tingene som flettes blir utrolig sterke.
 
Blir nok flere kurver at dette slaget her i huset. Neste gang skal jeg være mer spesifikk ang hvilke sider jeg setter sammen - altså være mer bevist på fargevalg.
 
Nå har jeg i alle fall lært meg teknikken :D


 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar