fredag 14. desember 2012

Origami-snekrystall i matpapir


Når jeg nå først var igang med papir og google etter oppskrifter på nettet, kom jeg over disse nyyyyyyyydelige snøkrystallene :D
 
Jeg fant ut at jeg måtte brette dem i litt tynt papir og da ble matpapirrullen hentet fram fra skuffen.
 
Først måtte jeg konstruere en 6-kant. Heldigvis husket jeg hvordan vi gjorde det fra matte-timene med passer.
 
Deretter måtte jeg skjære ut perfekte 6-kanter av matpapir - her MÅ lineoleumskniven være skarp!!
 
Etter mange bretter kom disse lekre stjernene fram, 11 cm fra spis til spis.
 
Jeg limte dem fast til 2 glass og vips! så hadde vi 2 flotte lys-lykter :D





Med disse bildene vil jeg ønske alle Ei Riktig God Helg :D

2 kommentarer:

  1. Tusen takk Liv :D De ble veldig dekorative og det er nok det tynne matpapiret som var tingen :)

    SvarSlett