søndag 28. oktober 2012

Oppskriften blir til mens jeg strikker

Da jeg kjøpte garnet til den korte genser/jakken hos 123knit kjøpte jeg også 2 nøster Crazy Zauberball for å strikke et par tynne sokker. Jeg syntes garnet hadde så flotte farger og det fristet til en kort genser til - denne gangen helt enkel og etter egen oppskrift!

Jeg la opp 200m på pinner nr 4 og strikket ivei. Etter noen cm fant jeg ut at jeg likeså godt kunne strikke en STOR genser med lange ermer og det hele :)


Er det ikke flotte farger? :D


Da jeg bestilte for 2.gang fant jeg ut at garnfargen heter "Under havet" - og desto gladere ble jeg - jeg ELSKER havet! :D


Kjøpte meg 2 nøster til (hvert nøste er 100gr) og nå har jeg strikket ferdig bolen, delt arbeidet i 2 og fått ferdig forstykket!


Her vises selve Crazy Sauberball-nøstet



I kveld står ryggen for tur. Jeg lager meg ei basis-oppskrift nå og skal legge den ut når genseren er ferdig :D

Selv om garnet er beregnet på sokker og består av 75% ull og 25% polyester og jeg liker best 100% naturgarn så får det godtkjent av meg; genseren blir bare så lekker og myk :D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar