mandag 4. november 2013

Hjemmesydd journal

I de siste månedene har jeg drevet på med art-journaling - utrolig morsomt og lærerikt.

Jeg kom over en tutorial på YouTube som viser hvordan man syr seg en journal av en tegneblokk; 

Denne måten å sy på er den eneste sy-metoden som gjør det mulig for sidene å ligge flatt når man blar gjennom den.

Jeg synes det så spennende ut og her ser dere forsiden på min ganske nysydde journal - ferdig dekorert.

Jeg bruker 120g tegnepapir i vanlig A4 størrelse (sidene blir brettet dobbelt og boken blir ca A5) og permene på boken er pappen på baksiden av tegneblokken som blir delt i 2.



På bildet øvertst til venstre under her ser dere nærbilde av signaturene (det er bunkene med ark) sydd ferdig. Jeg bruker vokset tråd (vanlig tråd  vil skjære i papiret). Bindingen ser ut som om den er heklet. 


Her er første side i min hjemmesydde journal :D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar