søndag 9. desember 2012

Miniatyrhusets bibliotek

Da jeg begynte med miniatyrhuset var jeg fast bestemt på at det ikke skulle dukker inn dit. Men, selvfølgelig falt jeg for dette nydelige gamle ekteparet og vips så hadde jeg "besteforeldre" boende i huset :D

Her sitter de å nyter hver sin ettermiddags-portvin mens de venter på at kaffen skal bli ferdig trukket. Dagens Lofotpost blir nøye lest av bestefar.

Biblioteket har fått tapet som jeg selv har "designet" med tusjer på grønt litt tykt papir. Min mann har vært elektriker og har stått for hele det elektriske "anlegget" i huset - en STOR prestasjon med så mye smått! :D



"Maleriet" av sidensvansen har jeg malt på en 4cm (diameter) treplate. Teppet er heklet på krok nr 1 og "lingardinene" har fått heklekant både oppe og nede. Det lille bordet har jeg snekret av 2,5mm redwood.
Peishjørnet har jeg laget av 5mm kryssfiner som fikk dekor av pålimet "steinpapir" 

Å få til rommene slik var en prestasjon i selg selv! Vitrineskapet hadde slike "umulige" vinkler så kalkulator og hodet mitt gikk titt og ofte "varm" ;)


Et bibliotek må jo ha bokhyller og bøker!!
Bokhyllen laget jeg ved å sage!! motsatte spor i vanger og hyller slik at hele hyllekonstruksjonen er "smettet" i hverandre.

Så lekte jeg bokbinder og laget innbundne bøker som man kan BLA i :D
Bøkene er ca 2,5 x 2 cm store - eller kanskje jeg skulle si små?

På hjøret av bokreolen laget jeg små hyller der alle samle-tallerkenene har fått sin plass :D

(Til venstre under Sider finner du etiketten Miniatyrhus om du vil se mer)


Ønsker alle en varm og koselig kveld i adventen :D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar