mandag 18. august 2014

Crochet Mandala - heklet Mandala

Nå er det nok 1 år siden sist jeg holdt i en heklekrok. Det har gått i tegning og mixed media i lange tider.

Da jeg kom over denne heklede Mandalaen på nett bare MÅTTE jeg :D

Jeg fant den på denne bloggen.

Mønsteret er på engelsk med gode billedforklaringer. Lærer man seg de vanlige hekleforkortelser på engelsk og har heklet litt er det en "ny" heklemønsterverden som åpner seg.

Jeg har heklet min på krok nr 3,5 (bomullsgarn med fasthet ca 22 m/10cm) og min Mandala måler ca 40 x 40cm.

Det er meget mulig jeg hekler 3 stk til og syr sammen til et vognteppe. Jeg får se hva det blir til.

I alle fall; dette var en fryd å lage :D












 Her er Mandalaen - lekker ikke sant? :D

Tusen takk for at du tittet innom bloggen min :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar