fredag 31. januar 2014

Art Journal 1-2-3


Da jeg så denne setningen måtte jeg bare lage en journalside med den som "hoved-dekor". 

Jeg startet med å legge et lag gesso på siden. Strøk så gul Inktense Block over og "malte" den utover med en baby-saviett.

Alle lagene blir tørket mellom hvert nytt "strøk".

La så orange og rødt rundt kantene og brukte baby-savietten for å blende fargene i hverandre.

Så var det fram med tynn (0,3mm) sort tusj og skrive bokstavene. De store doodlet jeg inne i.

Øverste hjertebord er stemplet på og hjertene er malt med Inktense Blocks, likeså de små bokstavene.


Kanten nede besår av 3 sider fra en gammel almanakk. Stemplet skrift på dem og tegnet tallene som så ble malt.

Alle kantene er svertet med stempelpute.


Journalen jeg bruker her er en Moleskine Sketchbook ca. 26 bred x 21 cm høy når den er åpnet som her.

De store bokstavene er ca. 2 til 3 cm høye så doodlingen inne i dem er herlig pirkearbeid :D






Takk til deg som tittet innom :)

Ønsker alle ei riktig god helg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar