onsdag 7. august 2013

Et zentanglemønster blir til


Når jeg driver å tegner så mange former og mønstre som jeg gjør, ser jeg automatisk etter inspirasjon til nye når jeg er ute, blar i blader, ser på TV etc.

Jeg kom til å tenke på kjolen til Askepott - slik en "lag-på-lag" kjole og et tanglemønster begynte å ta form i hodet mitt :)






I går kveld satt jeg å lekte meg litt med formen og fant ut at den har mange muligheter. Jeg kan sette den sammen i sirkel, langs en linje, bygge den ut og faktisk doodle/tangle inne i den!


Her er fremgangsmåten på mitt tanglemønster kalt FunZ;



Og her er et ferdig eksempel (måler 9 x 9 cm):



Til sist legger jeg ved 6 små Zentangler. Alle måler ca 9 x 9cm (3,5" x 3,5")


2 kommentarer:

  1. Utrolig flott. Har fått anbefalt dette selv, men kjenner at tålmodigheten min ikke takler tanken engang. Så blir bare så super imponert over dere som får til dette!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takker og bukker Lena :) Det er ren meditasjon å lage disse zen-tanglene. Som du sikkert ser av siden min så elsker jeg å prøve noe nytt - altså; ramler jeg over en teknikk jeg synes ser spennende og utfordrende ut så vips! er jeg igang :)

      Slett