søndag 23. juni 2013

Jeg ble flyttbar


Når jeg driver og koser meg med å lage kort, journal, lære nye teknikker på papir etc. er det deilig å kunne flytte seg litt rundt omkring i huset eller ut på terrassen :)

Jeg brukte 2 flytte-esker (50x35x35cm) for å lage dette flyttbare kreative skapet mitt.

Den ene esken skar jeg ned til ca 20 cm dybde men beholdt lokket på (laget bare en ny brett slik at det kan fungere som "dør"). Den andre esken brukte jeg til å forsterke "vegger" og hyller.

Jeg har brukt lite lim - hadde en rull med papirtape (ca 5 cm bred maskeringstape i papir) og den var perfekt til dette formålet (og så slapp jeg limsøl og å vente på at limet skulle tørke). De små eskene på hver side er limt fast med teppe-tape.

En avlagt skjæreplate ble klippet til og er et godt vannfast underlag.





 Her er "skapet" sett fra ene siden med klaffen oppslått. Jeg har ikke laget lukkemekanisme ennå - tenker litt og ser hva som vil fungere etterhvert.

På siden har jeg limt til en avskåret vinkartong (3 liter) og i den oppbevares noen sjabloner og litt papir.
Her ser du skapet fra andre siden. En liten  eske (avskåret) ble limt til denne siden og her er pensler og litt andre "remedier".

Bunnen i esken er altså bakrygg til "skapet".

BLOMSTEN på siden har jeg klippet ut av tynne kartongrester, dodlet og limt sammen. Knappen i midten på den er laget av litt papp fra en eske og litt silkepapir fra gavene i jula.
I den lille pappesken på høyre side har jeg stappet innmaten (plastrør) som er inne i rullene med hundebæsj-poser. 

Genial måte å oppbevare penslene på samt at de er enkle å få tak på :D

Dekorering og maling blir kose-arbeid utover.










Så JA! nå er jeg flyttbar med flytte-esken min :D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar