søndag 26. mai 2013

Fra tom lasagne-eske til blonder/bånd bok

Alle som kjenner meg vet at jeg er veldig glad i å holde på med papir. Da jeg fant denne bloggen med mange tutorials var mitt hjerte solgt til papir nok en gang :) 

Å lage noe nyttig - som det å lage en bok til oppbevaring av blonder og bånd tiltalte meg og, når jeg samtidig kunne resirkulere en tom eske - så jippppiiii :D

Det er selve esken som blir permene til boken. Sidene sjærer jeg til i litt tykt papir.


Her har jeg åpnet lasagne-esken helt og har funnet fram masse stasj jeg skal bruke til prosjektet. Som dere ser har jeg (bildet til høyre) skjært ut sider med "spor" og driver å vikler opp blonde. Den fester jeg tilslutt med en knappenål.


Jeg har brukt papprester fra tidligere prosjekter. På noen av dem har jeg stemplet og brukt sjablong. 


Her ligger boken åpen og jeg fikk faktisk plass til 31 blonder og bånd - og det i en liten lasagneeske!!!!
Fantastisk måte å oppbevare blonder og bånd på :D


Her ser dere boken fra oversiden. Sporene som båndene ligger i vises tydelig og jeg har sydd sammen det hele med 3 tråder bomullsgarn i forskjellige farger. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar