tirsdag 25. desember 2012

Julegavekatalogen i ny utgave


Om kveldene framfor tv`n er det trivelig å pusle med litt håndarbeide. Jeg ble så glad i denne papirbrettingen og her er en av årets julegavekataloger blitt til en liten mappe med glidelås :D
 
Mappen måler 19 x 12 cm og har en overflate som minner om skinn - fantastisk materiale dette papiret vi omgir oss med.



Først skjærer jeg til "lapper" av katalogen. Her i størrelse 9,5 x 4 cm. Lappene brettes så i 2 på langs, så i 2 på tvers og begge kortsidene brettes i mot midten og det hele brettes så i 2 = 1 modul.
 
Disse modulene flettes inn i hverandre.
 
Til denne mappen gikk det med 336 moduler!
 
Modulene lages til "ringer" og så blir hver ring sydd fast i neste ring med "usynlig" fiskesnøre.
 
På bildet under kan du se at jeg holder på å sy fast den øverste siste omgangsringen.
 
Glidelåset limer jeg fast med limpistol - tror endelig jeg begynner å bli litt venn med den også :D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar