onsdag 7. november 2012

Å Skape i skapet Del 2

Når jeg skulle konstruere hele skapet om til et minihus i skalaen 1:12 måtte jeg ha et kontor. Kontoret ble lagt i øverste etasje i nisjen under trappen opp til loftet.

På bildet ser dere litt av det bak den runde dør-buen:


Til et kontor hører kontormøbler og utstyr.

Jeg tegnet og bygde skatollet og stolen, samt laget skriveunderlag og kassetter av tynn papp. Fyllepennen er laget av fimo-leire og malt, blyanten av en avkuttet tann-pirker i tre og skriveblokken av et dopapirtørk (det var bare det som var tynt nok! :)

Når jeg laget skatollet var utfordringen å få hengslet dørene slik at de kunne åpnes. Materialet er 2,5 mm tykt og jeg senterboret (altså på 2,5mm!!)
huller oppe og nede på skapdørene og i selve skatollet og tredde innpå en stift før sammenlimingen.

Jeg brukte Dremmel-utstyr når jeg laget alt.

På kontorveggen henger et foto av mine glade barn da de var små - rammen er laget i fimo-leire.

Utenfor kontoret er det en liten gang der jeg har laget en telefonbenk med trukket stoff-pute. Telefonen har jeg laget i fimo-leire. Det samme er brukt som rammer til alle familiemedlemmene på veggen :D

Jeg har fotografert tingene sammen med et vanlig lite te-lys slik at du får en viss anelse om størrelsen.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar